בלוג

כיור מטבח מתאים

לאור ההיצע הרב, אין ספק שכל אחד יכול לבחור את הכיור למטבח שיתאים בדיוק עבורו. בזמן הבחירה כדאי להתייחס למבנה של משטח העבודה, לשילוב הנכון עם אופי המטבח ועיצובי (כפרי, מודרני, לבן וכיוצא באלה). בנוסף, אין ספק שחשוב להשקיע ברכישה של מותגים, שמאחוריהם עומד יצרן מוביל, שמחויב לסטנדרטים גבוהים.

כל חומרי הגלם

כאשר בוחרים את הכיור, חשוב לקראת בחשבון בשלב הראשון שקיימים כמה חומרי גלם מרכזיים, שמהם ניתן ליצור כיורי איכות. הבחירה בחומר הגלם תשפיע גם על העמידות, גם על העיצוב וגם על המראה הסופי שיתקבל. בין החומרים המובילים כיום ניתן למצוא למשל:
  • כיורים שעשויים מחרס – חומר גלם זה יכול לספק מראה בעל נוכחות, לעיתים מסיבי יותר ולעיתים מסיבי פחות, לעיתים כזה שמעוצב בצורה שקועה, תחת משטח העבודה ולעיתים דווקא כזה שמונח בהגבהה.
  • דגמי נירוסטה – שלא כמו דגמי החרס, כאן מדובר על דגמים בעלי מראה מבריק, שיכול להשתלב מצוין בחלק מהמטבחים המודרניים של ימינו. חשוב לזכור, עם זאת, שישנם סגנונות של מטבחים שלא כל כך יתאימו לחומר גלם שכזה.
  • דגמי סיליקוורץ וגרניט – חומר גלם מצוין, בעל עמידות ומראה נאה, שיכול להתאים לעיצובים שונים ומגוונים.

יחיד או כפול

לא משנה אם מדובר על דגם שעשוי מחרס, נירוסטה קוורץ או גרניט, כדאי לדעת שיש אפשרות לבחור שני סוגים של מבני בסיס. המבנה הראשון הוא מבנה יחיד והמבנה השני הוא זה של כיור כפול.
קשה להמליץ על דגם אחד לעומת השני, שכן יש שמעדיפים את המבנה היחיד ויש שמעדיפים את הבנה המפוצל, וזאת בשל סיבות אסתטיות, פרגמטיות, מסורת ועוד.

מהארץ ומהעולם

הדבר האחרון אותו נזכיר בהקשר של כיורים למטבח והבחירה בהם הוא שניתן לבחור דגמים כחול לבן או לחילופין – להעדיף דגמים שמגיעים מחו"ל.
חשוב לזכור שגם בדגמים המקומיים ישנם סוגים מצוינים אך אי אפשר לבטל במחי יד את האיכות שמגיע בעיקר מארצות אירופה השונות. בין היתר ניתן למצוא כאן יצרנים מובילים מאנגליה, מגרמניה וממדינות נוספות.

קרא עודכיור מונח